Gezonde voeding is geen kortdurende hype

 

Tijd voor actie: en ik ga je daarbij helpen!

Generatie Z en de Millennials nemen binnen tien jaar de foodsector over. Samen vormen ze de ‘gemaksgeneratie’, die gemak en genieten, wil combineren met verantwoord eten.

Nederland telt 4,7 miljoen volwassenen in de generatie Millenials en Generatie Z.

Gezond eten is natuurlijk van alle tijden, maar het blijkt dat deze generaties, dit nog net een tikkeltje serieuzer nemen. Meer dan de helft let scherp op suiker, een lagere vet en calorie inname.

Generatie Z

Bij Generatie Z – geboren tussen 1996 en 2015, lijkt gezondheid geen kortdurende hype te zijn. Gezondheid gaat voor Gen Z’ers om verschillende dingen, maar met stip bovenaan staat gezonde voeding. Deze groep ziet ook het verhogen van de fysieke activiteit als een manier om gezondheid te verbeteren. Ze staan bovendien meer open voor nieuwe voedselervaringen en experimenteren met ingrediënten- en smaak combinaties.

Millennials

Gezond eten staat bij millennials hoog op de agenda. Millennials ook wel Generatie Y genoemd, geboren tussen 1981 en 1996, hechten veel waarde aan ethisch verantwoorde consumptie en gezonde verwen momenten. De Gen Y’ers houden zich bezig met een duurzame en gezonde levensstijl. En als er een nieuwe voedingstrend is, zijn zij er als de kippen bij om het te proberen.

“Invloed van Corona – Door de huidige pandemie willen we meer dan ooit gezond blijven. Hierdoor neemt de vraag naar producten die hieraan bijdragen toe.”

Dit vraagt om producten met minder suiker, lagere calorieën, het gebruik van eiwit en vezelrijke ingrediënten. Niet te vergeten innovatie op smaak en textuur.

Maar hoe maak je de vertaling naar producten, die aansluiten bij deze gezondheidsstijl? Tijd voor actie! En ik ga u daarbij helpen.